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⇒ Kontakt: andreas.heiser@the.feg.de
– „His volume is impressive in size and scope, as well as in the methodology …“ Erzpriester Dr. habil. Daniel Buda, in: Journal of Early Christian Studies 24, 2016, 599f.
– „a carefully conceived and executed study … Methodological rigour is a hallmark … What enriches this study is its theoretical underpinnings … The contribution of this lengthy monograph is greater than can be described“ Wendy Mayer, in: Theologische Literaturzeitung 139, 2014, 73f.
– Adolf Martin Ritter, in: Zeitschrift für antikes Christentum 20 , 2016, 366–372.
– Anna Tzvetkova-Glaser, in: Theologisches Gespräch 38, 2014, 157f.
– Esther Verwold, in: Zeitschrift für Religions- und Geistesgeschichte 65, 2013, 291f.
Adoptianer (S. 56f.);
Alexandrinische Theologie (S. 94–96);
Aloger (S. 140f.);
Alte Kirche (S. 148–155);
Ambrosius von Mailand (S. 196–198);
Antiochien (S. 300–302);
Antiochenische Theologie (298–300);
Antitrinitarier (S. 319–321);
Apollinaris von Laodicaea (ca. 315–ca. 390) (S. 340f.);
Apostolische Konstitutionen (S. 362);
Askese. I. kirchengeschichtlich (S. 472–477);
Athanasianum (S. 495f.);
Athanasius (ca. 295–373) (S. 496–499);
Campenhausen, Hans Erich Freiherr von (S. 1168–1170);
Celsus (S. 1189f.);
Clemens von Alexandrien (ca. 295–373) (1269–1272);
Cyprian, Thascius Caeciliius (gest. 258) (S. 1307–1309);
Cyrill von Alexandrien (375/380–444) (S. 1309–1312);
Donatismus (S. 1515–1517);
Dionysius Areopagita (Ende 5. Jh.) (S. 1474–1476);
Ebioniten (S. 1549f.);
Ephesus (S. 1698–1700);
Ephesus, Konzil von 431 (S. 1700–1702).
Gnosis / Gnostizismus (S. 680–684);
Frühkatholizismus (S. 246f.);
Fulgentius von Ruspe (ca. 467–531) (S. 253f.);
Hippolyt von Rom (ca. 170–235) (S. 1181–1183);
Justinian I. (482‒565) (S. 1677‒1680);
Kirchenväter (S. 1958‒1960).
Lactantius (ca. 250–325) (S. 3f.);
Leontios von Byzanz (Ende 5. Jh.–ca. 543/544) (S. 158–160);
Marcell von Ancyra (ca. 280–374) (S. 402–404);
Marcion (ca. 85–160) (S. 405–407);
Märtyrer, I. christlich (S. 446–449);
Märtyrerakten (S. 452f.);
Maximus Confessor (ca. 580–662) (S. 474–476);
Modalismus / Modalisten (S. 676f.);
Monotheletismus (S. 727–729);
Montanismus (S. 731–733);
Nicaea, Konzil von (325) (S. 964–967);
Origenes (ca. 185–ca. 254) (S. 1153–1158);
Patripassianer (S. 1308f.);
Patristik / Patrologie (S. 1309–1311);
Photios (810–893/894) (S. 1449–1451);
Prosper von Aquitanien (ca. 390–455) (S. 1606–1609);
Protevangelium (S. 1624–1626);
Romanum (S. 2037f.).
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